Historie vozidla

Tento vůz byl vyroben v roce 1927 ve Vídeňském Novém Městě ve výrobním závodě Austro-Daimler, pojmenovaném po jeho prvním technickém řediteli podniku Paulu Daimlerovi, ve spolupráci s konstruktérem Ferdinandem Porsche.

Motor vozu je šestiválcový s vačkovou hřídelí umístěné v hlavě válců o zdvihovém objemu 2994 cm3, výkonu 73,5 kW (100 koní). Tento vůz patřil mezi nejlepší vozy v té době.

Jeho prvním majitelem byl hrabě Albrecht Dubský na zámku v Lysicích, který si přál sportovní vůz s názvem podle svého monogramu A.D. V té době jezdil tímto vozem do Vídně na kávu až při rychlosti 100 Km/h .

V roce 1937 mu ho hraběnka utopila v místním rybníce a proto hrabě prodal tento vůz místním hasičům. Ve stejném roce došlo k přestavbě závodního vozu na hasičský v hasičské továrně Hrček-Neugebaer v Brně, kde došlo k přestavbě nástavby a umístění čerpadla do přední části. Čerpadlo je odstředivé jednostupňové o výkonu 2400 l/min., vývěva plynová na spálené plyny motoru, které ovládá strojník u čerpadla.

Posádku tvoří 8 osob, jsou to strojník, velitel a 6 hasičů umístěných po bocích vozu. V jeho výbavě je v zadní části umístěn naviják na hadice, který pomohl k dobrému a rychlému rozmotání hadic k požářišti, jako další výbava jsou savice, koš, rozdělovač, hadice a proudnice.

Tento vůz sloužil ke zdolání několika řad požárů jak v okolí Lysic tak i do vzdáleného Brna.

V roce 2006 ve spolupráci s Vojenským veterán klubem Boskovský sedmizubec byl přidělen nový technický průkaz a státní poznávací značky pro historická vozidla. V roce 2006-2007 byla provedena celková rekonstrukce nástavby a laku.